torsdag 29. januar 2009

Sol, sommer og regnjakke


Jeg hadde en plan. Sommeren nermet seg, og jeg drømte om solbrent nakke, kald pils og ikke minst festivaler. Festival-look har blitt en trendy greie om sommeren, og jeg ville være med på dette fenomenet. Jeg skulle skape en uslåelig festival-look med praktiske løsninger. Hva er vel mer uslåelig enn praktisk òg trendy? Jeg hadde en genial plan om å sy en nøytral kjole i 50-tallssnitt med et bredt, knelangt skjørt. Men det spesielle med denne, var at det skulle følge med en tekstiltusj. Kjolen skulle være et lerret for kreative mennesker, og med regnjakke, støvler, solbriller, tannbørste, solkrem og intimservietter, skulle dette bli uslåelig. Men jeg kom altså ikke lengre enn til regnjakken. Sydd i A-form av et voks-stoff og satt til en solid glidelås kjøpt på Fretex, ble denne meget brukbar på den ene (sett bort ifra Moldejazz) festivalen jeg besøkte. Konstant, massivt nedbør i ett lekk telt. Mye trøst, dog, i godt selskap, Kristopher Schau og Kaizers orchestra.

1 kommentar: